بیانیه شاهزاده هری نشان دهنده همه اشغال هاست!

helu_admin
دوشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۳ - ۹:۴۲
انځور

روز: یکشنبه
تاریخ: 1401/10/18
طی یک نشست در سالن اجتماعات دانشگاه هلمند، بیانیه شاهزاده هری به شدت محکوم شد.
این نشست از سوی کمیته ارزش های دینی دانشگاه هلمند برگزار شد.
جلسه با آیاتی از قرآن کریم آغاز شد

داکتر سمیع الله سعید معاون مالی و اداری پوهنتون هلمند در این سخنرانی سخنرانی کرد که در زمان اشغال، جنایات، جنایات و جنایات مشابهی توسط مهاجمان در سرزمین مقدس ما صورت گرفت.
و ما از دادگاه بین‌المللی می‌خواهیم که این اقدامات فجیع را بررسی کند، اگرچه امید چندانی نداریم زیرا بین‌المللی به طور مستقیم و غیرمستقیم در این جنایات دخالت داشته است.
وی در پایان سخنان خود گفت: این جنایات و اقدامات شنیع نه از تاریخ افغانستان به فراموشی سپرده می شود و نه از ذهن مردم افغانستان

آقای اندیال صاحب یکی از استادان پوهنځی اقتصاد نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: سخنان شاهزاده هری را به شدت محکوم می کنم، جنگ به نفع کسی نبوده است.
اگر جنگ می تواند سودی داشته باشد، جنگ جهانی دوم به نفع جهان خواهد بود.
ما از دادگاه بین المللی می خواهیم که شاهزاده هری و جنایات مشابه را بررسی کند.
استاد ارجمند دیپارتمنت پشتو پروفسور حمیدالله حمیدی نیز صحبت کرد و گفت: اعتراف جنایی شاهزاده هری خلاف قوانین بین المللی و کنوانسیون ژنو است. وقتی یکی از اعضای خانواده سلطنتی و یک شاهزاده این همه جنایات مرتکب شده اند

پس جنایات یک سرباز عادی انگلیسی تا کجا پیش می رود؟
این نشان دهنده وضعیت کل انگلستان است.
ما از دیوان بین المللی دادگستری و شورای امنیت می خواهیم که شاهزاده هری را محاکمه کنند تا عدالت آنها در عمل نشان داده شود

قاری عمران الله زاهدی نیز در سخنرانی خود اظهارات شاهزاده هری را به شدت محکوم کرد و آن را خلاف تمام بشریت و قوانین انسانی خواند.
انجنیر پشتون احرار استاد محترم پوهنځی انجنیری در سخنان خود گفت: اظهارات شاهزاده هری ثابت کرد که امریکا و متحدانش برای چنین اقداماتی به افغانستان آمده اند وی جهاد و دفاع را حرام دانست.
و اظهارات شاهزاده هری، بزرگترین لکه بر چهره کسانی است که به شاهزاده هری و سایر مهاجمان علیه برادر مسلمان و کشورشان کمک کردند.
جلسه با دعای ختم به پایان رسید.

تازه ترین اخبار

Wed, May 03 2023 8:34 AM
Background image

په هلمند پوهنتون کي د زرګونو علماءو د لویي دورې سندونو د ارزوني ازموینه ترسره سوه!

ورځ: سه شنبه
نېټه: ۱۴۴۴/۱۰/۱۱
 هلمند پوهنتون  نن د علماءو د لویي دورې سندونو د ارزوني په پار زرګونو علماءو د ازمویني کوربه و، چي د یادي ازمویني په افتتاحیه مراسمو کي د لوړو زده کړو. . .

Tue, Feb 07 2023 10:43 AM
Background image

اطلاعه تبدلیي محصلان از روزانه به شبانه

همانطوریکه در جریان هستید، بر اساس تصمیم شورای وزارت تحصیلات عالی، تبدیلدی محصلان از پوهنتون های روزانه به شبانه تا اطلاع ثانوی متوقف شده بود،
بر اساس دستور جدید وزارت محترم تحصیلات. . .
Thu, Jan 26 2023 10:12 AM
Background image

هلمند پوهنتون کي د اسلامي ثقافت نویو معرفي سویو علماء کرامو استادانو د معرفت او ښه راغلاست غونډه دایره سوه!

ورځ: چهار شنبه
نېټه: ۱۴۴۴/۷/۳
هلمند پوهنتون د غونډو تالارکي د شرعیاتو پوهنځی اړوند د اسلامي ثقافت څانګي ته د شل تنه د نوي معرفي سوي استادانو، د ښه راغلاست په موخه غونډه دایره سوه. . .

BACK TO NEWS